maandag 19 november 2012

Zo vroeg in de morgen.

Ik zit hier met mijn tweede kop koffie en begin al aardig wakker te worden. Ik geloof dat zo onderhand mijn medicijnen ook al werken want ik heb ze meer dan een uur geleden ingenomen. Het zou eigenlijk te gek voor woorden zijn als ik nu nog niet bij zinnen was. Zo lang duurt het nu ook weer niet om 's ochtends op gang te komen. Maar ja, als ik de cafeïne niet had...

Ik ben eigenlijk blij dat het weer maandag is alhoewel ik geen slecht weekend heb gehad maar ik vind meestal de weekdagen veel prettiger. Ik heb dan het gevoel dat er meer actie is. Of dat echt zo is valt te betwisten maar het is zo'n algemene indruk die ik heb. Vandaag wordt al zo'n dag want vanmorgen komt mijn persoonlijke begeleidster en vanmiddag komt de poetshulp. Eigenlijk is dat niet zo heel spannend maar het zorgt wel voor afleiding. 

Dit weekend ben ik bezig geweest met het inpakken van dozen als voorbereiding op de verhuizing. Al het serviesgoed dat ik voorlopig niet nodig ben heb ik afgewassen en ingepakt. Ook heb ik alle verschillende soorten thee in hun blikken en glazen potten en de specerijen en kruiden ingepakt. Ik heb alleen dat wat ik elke dag gebruik in de keukenkastjes laten staan. 

Het rek in de keuken en de kastjes zijn nu behoorlijk leeg en kunnen een sopje gebruiken. Dat kan de poetshulp doen als ze tijd over heeft wat meestal wel zo is. Ik doe veel zelf maar ik moet wel werk voor de poetshulp bewaren.

Voor het eten gisteravond heb ik stamppot spruitjes gemaakt. Het is lang geleden sinds ik stamppot maakte en was vergeten hoe lekker het smaakte. Ik had er natuurlijk geen spekjes of worst bij maar had het wel smeuïg gemaakt met margarine en pittig met wat kruiden. Ik had de spruitjes nog in de diepvries dus wie wat bewaart heeft wat.

Ik heb al verschillende soorten groentes waarmee ik stamppot kan maken op de boodschappenlijst gezet want het is voor herhaling vatbaar. Ik krijg minder snel last van mijn maag alhoewel ik het wel in twee porties moet eten met een uur pauze ertussendoor. . Ik krijg er later geen last van en mijn hele gastrische systeem blijft rustig.

Ik heb zo af en toe naar het schaatsen gekeken op de tv maar ik vond het eigenlijk erg saai en het kon me niet echt boeien. Misschien was het anders geweest als ik echt voor iemand had zitten juichen maar dat was niet zo. Ik heb veel naar Radio Een geluisterd om de achtergrond verhalen van het nieuws te horen en ik heb ook geluisterd naar een nieuwe cd van André Hazes waar ik nu een beetje verkikkerd op ben.

Het is nu tijd om de dag te starten en ik begin eraan vol goede moed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Als je met je emailadres een commentaar achterlaat, zal ik je persoonlijk beantwoorden.