zondag 11 november 2012

Het kan nog net.

Omdat het zondag is kan ik mijn tijd verbruien met het doen van nutteloze bezigheden en we zullen zien of deze weblog er één van wordt. Het is allemaal goed en wel om er mee te beginnen maar je moet je er ook regelmatig mee bezighouden en dat kan nog wel eens een probleem worden. Ik begin wel vaker een weblog dat dan na een poosje een vervelend stiefkind wordt en vergeten in een hoekje ligt. Zo gaat dat met dingen die je op een saaie zondag bedenkt.

Ik geloof niet dat ik al een weblog in het Nederlands ben begonnen dus dit is dan de eerste keer en misschien lukt het me beter dan al die Engelstalige weblogs waar ik steeds mee startte. Die begonnen na een poosje allemaal hetzelfde te klinken want ik wist nooit een nieuw onderwerp om over te schrijven. Ik herhaalde mezelf dus voortdurend met kleine variaties in de vorm en zinsbouw.

Ik zit hier heerlijk te ruiken van een proefmonstertje eau de toilette van Bruno Banani. Ik kreeg er één in de post en heb die geur op mijn jasje gedaan en vind hem heerlijk. Hij heet "Dangerous Man" en is eigenlijk voor mannen maar ik heb hem zonet on line besteld voor mezelf want ik vind hem minstens zo lekker als de beste parfum voor vrouwen.  Het is een houtachtige geur en heel zwoel. Het is een lange tijd geleden dat ik zo'n lekker geurtje ophad.

Ik moet zo even met de hond gaan wandelen en gelukkig is het nog mooi weer alhoewel er nu wel veel wolken in de lucht hangen. Die waren er eerder op de dag niet. Ik maak denk ik maar een kleine wandeling want ik wil zo eigenlijk naar het schaatsen kijken op de televisie. Niet dat het me eigenlijk veel kan schelen wie er gaat winnen maar het is een zo'n heerlijk geestdodend tijdverdrijf. Je kunt er al kijkend bij weg dromen en niet veel missen want alles wordt toch herhaald. En elk rondje lijkt op de vorige.

Gelukkig was er vanmorgen iets spannender tv. In ieder geval was er genoeg stimulans zodat ik mijn hersens moest gebruiken. Ik stel dat wel op prijs op een zondagmorgen. Ik zou het erg vinden als er alleen maar een gereformeerde kerkdienst op was. In ieder geval waren er kunst, cultuur en politiek. Zo komt een mens wel aan haar trekken en maakt het een goed begin van de dag. Alleen zou het 's avonds ook zo moeten eindigen. Dan zou ik met een gerust hart naar bed gaan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Als je met je emailadres een commentaar achterlaat, zal ik je persoonlijk beantwoorden.