donderdag 15 november 2012

Wat je ook niet moet vergeten.

Als ik na een middagdutje wakker word, kan ik behoorlijk gaar zijn. Eigenlijk moet ik dan een kop koffie drinken maar zo snugger ben ik dan ook weer niet. Ik zit hier eerst met een somber hoofd totdat die waarheid tot me doordringt. 

Zonet heb ik eerst een schaaltje geitenyoghurt gegeten met flink wat scheppen suiker erin en daar ben ik ook een stuk van opgeknapt. Genoeg in ieder geval om me te doem beseffen dat ik koffie moest zetten en snel ook. 

Nu zit ik hier met een sterke bak en knap ik zienderogen op. Ik kan in ieder geval weer redelijk nadenken al zit ik nog wel een beetje te gapen. Dat zijn de naweeën van het middagdutje. Ik sliep ook zo vast. Ik was even helemaal van de wereld alhoewel het maar kort geduurd heeft. Langer dan een uur was het niet. 

Vanmorgen heb ik de ladekast in de woonkamer opgeruimd en daarvan zoveel mogelijk dingen weggegooid en ingepakt. Dit is in voorbereiding op de verhuizing. Er liggen in één van de lades nog cassettes en videobanden van mijn ex en ik weet zeker dat die weggegooid kunnen worden maar dat mag hij zelf doen. 

Ik ben van plan om ook andere dingen uit andere kasten weg te gooien en in te pakken maar ik wil zeker weten dat er nog naar het milieustation gereden zal worden. Ik zal morgen overleg plegen met mijn ex. Dan komt hij koffie drinken. 

Ik moest natuurlijk ook mijn medicijnen innemen. Soms is het de hoogste tijd en heb ik er echt behoefte aan. Dan zetten die pillen mijn hoofd helemaal recht. Tenminste, dat verbeeld ik mij. 

Ik heb voor de verandering vanmiddag het warme eten gegeten maar ik vind het achteraf niet zo'n goed idee. Het maakt je suf en lui voor de rest van de dag en ik heb een bolle en iets zere maag. Dat wil ik dan beter maken door nog meer te eten en dat is de oplossing niet natuurlijk.

Ik denk dat het beter is als ik zo een pot citroen thee zet en die leeg drink en dat dat mijn maag zal kalmeren. In ieder geval is het beter dan nog meer eten. Het probleem is dat als je eenmaal te veel hebt gegeten, je niet van ophouden weet. 

Het is tijd voor het journaal. Ik ga maar eens kijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Als je met je emailadres een commentaar achterlaat, zal ik je persoonlijk beantwoorden.