woensdag 14 november 2012

Lieve hemel!

God zij dank voor een beker hete koffie. Ik dacht even dat ik het niet zou redden de rest van de middag tot het avondeten. Ik voelde me echt onplezierig alsof ik op instorten stond. Gelukkig had ik het goede idee om een pot sterke koffie te maken en een beker daarvan heeft me gered en ik voel me nu een stuk beter. In ieder geval zal ik de energie hebben om zo de hond uit te laten voordat ik het eten klaar maak. Cafeïne is toch een heel nuttig ingrediënt, niet waar?

Het was verder een prima dag en ik heb zelfs uitgebreid de boodschappen gedaan en me toch aan het budget gehouden. Dat is altijd een hele opgave en het verbaast me als het lukt want er zijn meestal wel een paar extra dingen die ik moet kopen die niet op het lijstje stonden. Maar de vis was in de aanbieding en dat scheelde een stuk. Ik heb zelfs een pak koffie met mokka smaak gekocht als een verwennerij en hij was kleiner en duurder dan de gewone snelfilter koffie. Ik weet wel wat ik af en toe moet doen voor mezelf. 

Ik heb ook twee paar sokken gekocht en dat mag de bank niet breken. Zo langzamerhand heb ik nu genoeg sokken en ik kan ze tenslotte niet allemaal tegelijk dragen. Het voelt wel goed om van alles genoeg te hebben en niet een la open te trekken en er niets te kunnen vinden omdat alles in de was zit. Zo wanhopig ben ik ook weer niet. Ik wil gewoon meer dan genoeg en geen schaarste. Toen ik klein was hadden we een tijd lang niet genoeg van alles en zo wil ik nooit meer leven zelfs al ben ik nu weer arm. 

Ik heb die cd van André Hazes vandaag uitgebreid gedraaid en de hond vind hem ook heel mooi. Hij gaat dan bij me op schoot zitten en wordt heel rustig. Hij dagdroomt en wil alleen nog maar geaaid worden en zo zitten we dan samen naar de muziek te luisteren. Het is heel knus en gezellig en echt een rustmoment. Ja, ik kan niet voorkomen dat hij zulke smaak in muziek heeft. Misschien is het iets van zijn prille jeugd van voordat hij bij mij woonde. 

Ik ga vanavond vis eten en ben niet van plan om ooit nog een ander vleessoort te eten. Ik heb nu wel genoeg dingen uitgeprobeerd en vis is toch echt het beste voor mij. Ik krijg er totaal geen maagpijn van. en de rest van mij reageert er ook goed op. Kip eten was wel een beetje lekker maar eigenlijk geen succes. Het was wel scharrelkip trouwens, maar ik zat toch met een schuldgevoel over het lot van het dier tijdens zijn levensdagen. Daar ben ik dan nu vanaf. Over de vis moet ik niet te veel nadenken. Daar zal ook wel iets niet aan kloppen. 

Nu moet ik de hond uitlaten. De zon is al aan het ondergaan. Bah, die korte dagen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Als je met je emailadres een commentaar achterlaat, zal ik je persoonlijk beantwoorden.