donderdag 29 november 2012

Zo is het ook wel weer genoeg geweest.

Ik probeerde vanmorgen wakker te worden met alleen maar thee en dacht eerst dat het ging lukken maar dat viel later toch wel tegen. Op den duur begon ik nogal moe en chagrijnig te worden dus het begon te dagen dat ik misschien een pot koffie moest zetten. Dat heb ik toen snel gedaan en toen ik eenmaal een beker op had begon de wereld er een stuk beter uit te zien en mijn humeur ook. Plotseling brak figuurlijk de zon door en was ik weer gelukkig. Dat maakte nogal een verschil. Wie is hier niet verslaafd aan cafeïne?

Ik zit nu weer koffie te drinken want ik ben wat aan het gapen zo aan het eind van de middag. Daar kan geen thee tegenop. Ik heb die les nu wel geleerd. Morgenochtend maak ik meteen koffie, zonder twijfel.

Ik ben gisteren voor het intakegesprek bij de hypnotherapeut geweest. Het was een goed gesprek en ik voelde me op mijn gemak bij hem. Ik heb in ieder geval genoeg vertrouwen om ermee door te gaan. Het is een kalme, rustige, kundige man die weet waar hij het over heeft. We zijn wat ingegaan op mijn redenen voor roken en hoe het is begonnen en mijn redenen voor stoppen en hoe gemotiveerd ik ben. Ook hebben we mijn achtergrond wat besproken.

Volgende week donderdag is mijn stopdag. De avond daarvoor mag ik na het naar bed gaan niet meer roken en moet ik op mijn afspraak de volgende dag mijn tabak en sigaretten meenemen. Die worden dan in de prullenbak gegooid. Er volgt dan een gesprek en wat oefeningen en dan de hypnotherapie-sessie en vanaf dat punt zal elke drang om te roken verdwenen zijn. Ik kan niet wachten. Ik kijk er echt naar uit.

Ik besef me net dat de koffie op is want ik ben vandaag tegen beter weten in niet boodschappen wezen doen. Ik had er totaal geen zin in. Ik ben nu weer een pot thee aan het zetten en hoop maar dat ik genoeg cafeïne heb gehad. Dat wordt natuurlijk morgenochtend zo snel mogelijk naar de winkel fietsen met een boodschappenlijstje. Misschien staat er nog een potje oploskoffie in een keukenkastje maar ik betwijfel het. Ik heb die kastjes al zo goed leeg gemaakt en ingepakt.

Wens me succes zonder koffie. Voor boodschappen doen heb je je verstand nodig!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Als je met je emailadres een commentaar achterlaat, zal ik je persoonlijk beantwoorden.