zaterdag 1 december 2012

Soms heb je van die dagen.

Het is vandaag een beetje een luie dag geweest alhoewel hij wel snel voorbij is gegaan. Zaterdag is wel altijd een leuke dag want om één of andere reden ben ik meestal in een feestelijke stemming. De oorzaak daarvan is dat het de eerste dag van het weekend is en ik me de vrijheid permitteer om alles op zijn Jan boerenfluitjes te doen. De hond schijnt dat aan te voelen en slaapt extra laat zodat ik lang in mijn badjas kan blijven zitten met een beker koffie al luisterend naar Radio Eén. De kat komt ook pas laat tevoorschijn. 

Ik was zo lui en ongeïnteresseerd dat ik alle culturele programma's op de tv heb gemist en dat zegt een hoop want normaal gezien kijk ik daar naar. Ik kan niet zeggen dat ik me niet heb vermaakt en ben de morgen prima doorgekomen. O ja, ik heb nog een lading wasgoed gedraaid en de vaat afgespoeld en netjes opgestapeld voor als ik zin krijg om hem te doen. Zoveel staat er nu ook weer niet. Ik ben maar een klein huishouden tenslotte. 

Voor de feestelijkheid heb ik heel leuke kleren aangetrokken maar ik vind dat van alles wat ik draag. Elke keer als ik een andere combinatie verzin denk ik dat ik de perfecte heb verzonnen totdat ik de volgende verzin. Het is ook heel erg leuk om een keuze te hebben en kleren te dragen die goed bij elkaar passen. Dat is één ding dat ik goed heb gedaan bij de aanschaf ervan. Zodra ik zag wat me goed stond had ik het kunstje door en wist ik wat ik kopen moest. 

Ik heb een middagdutje gedaan gewoon omdat dit bij de zaterdag hoort en het geeft een beetje een adempauze in de dag. De hond en de kat hebben bij me op bed gelegen en zijn nog niet klaar met slapen. Ik verheug me enorm op het avondeten maar voor die tijd moet ik eerst de hond uitlaten. Ik weet dat het buiten koud is en ik zit hier lekker knus met de verwarming aan dus het wordt zo wel een beetje lastig om mijn jas aan te trekken en er op uit te gaan.

Mijn maag rammelt van de honger en ik heb zin om een plak brood in mijn mond te stouwen. Wat zou dat lekker zijn maar vanwege de gevolgen doe ik het niet. Ik heb nu eindelijke een platte buik en geen maagpijn. Dan moet ik nu maar het eten gaan klaarmaken voordat ik de hond uit laat. Hij ligt toch nog vast te slapen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Als je met je emailadres een commentaar achterlaat, zal ik je persoonlijk beantwoorden.