maandag 3 december 2012

Zo is het ook wel weer mooi geweest.

Ik heb het koud ook al zit ik hier met de verwarming aan en mijn spijkerjasje ook. Vandaag kan ik het niet warm genoeg krijgen maar dat zal wel komen omdat het nu wel echt winter is. Ik heb in ieder geval genoeg sneeuwvlokken voorbij zien komen en erin gelopen ook toen ik de hond moest uitlaten. Een poosje lang waren het echt dikke vlokken die gelukkig niet bleven liggen want daar ben ik nog niet aan toe. Sneeuw op de grond betekent ook ijs en gladheid en dan moet ik laarzen met profiel dragen en die zijn niet bepaald modieus. Ja, ik ben wel ijdel.

Ik heb vreselijk veel zin in avondeten, zoals gewoonlijk, maar ik moet de hond nog een keer uitlaten en ik zit ook nog te wachten op een telefoontje. Eigenlijk zou ik gewoon moeten doen wat ik zelf wil maar zo steekt het leven niet in elkaar. De hond ligt vlak bij me te slapen alsof hij voorlopig niet van plan is om wakker te worden. Ik weet zeker dat als ik van mijn stoel opsta, hij direct wakker zal zijn en klaar zal staan om uit te gaan. Gelukkig sneeuwt of regent het nu niet maar het zal wel koud zijn dus daar moet ik me op voorbereiden.

Ik ben met een boodschappenlijst begonnen en hij begint al behoorlijk lang te worden. Het is verbazingwekkend wat je alzo niet voor een eenpersoons huishouden nodig hebt. Het is in ieder geval veel meer dan je zou verwachten. Het leven is duur als je het goed wilt doen. Ik probeer het tijdstip dat ik naar de winkel moet gaan uit te stellen maar ik denk dat ik twee dagen eerder moet gaan dan ik van plan was. Zoiets voel je wel in je portemonnee. En het geld groeit nog steeds niet aan de bomen, zeg ik steeds tegen mezelf als ik weer iets aan het lijstje toevoeg. 

Ik heb een nieuwe winterjas besteld want die ik had was niet warm genoeg. Ik liep er bijna in te rillen. Nu ik geen vet meer op mijn botten heb, heb ik het snel koud. Die winterjas die ik besteld heb is van een merk kleding dat ik erg leuk vind en was in de aanbieding dus ik voel me er niet al te schuldig over. Ik hoop nu maar dat deze wel warm genoeg is en dat ik de juiste maat besteld heb. Ik bedenk me nu wel dat ik nog een hoedje moet kopen want mijn hoofd zal onbedekt zijn. Ik zal dus naar de stad moeten gaan. Ik geloof dat ik bij C&A iets heb gezien. 

Ik ga vast de aardappels schillen dan is dat in ieder geval gebeurd. Hopelijk ligt er nog groente in de diepvries. Ik heb vreselijke trek!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Als je met je emailadres een commentaar achterlaat, zal ik je persoonlijk beantwoorden.